Forum Narnia.pl Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Co sądzicie o opowieści RPG?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Narnia.pl Strona Główna -> Bobrowa Tama
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mirra
Mieszkaniec Zachodniej Puszczy
Mieszkaniec Zachodniej Puszczy


Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4

PostWysłany: Wto 22:32, 18 Lip 2006    Temat postu: Co sądzicie o opowieści RPG?

Co Wy na to żeby stworzyć na tym forum naszą własną opowieść RPG? Z tego co widzę nic takiego tu wcześniej nie powstało, po za tym to wspaniała zabawa i niesamowita przygoda Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartek_2506
Obywatel Narnii
Obywatel Narnii


Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 474
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/4

PostWysłany: Śro 15:57, 19 Lip 2006    Temat postu:

Najpierw znajdź jakiś temat. Prowadzenie opowieści RPG o Narnii lub czymś innym to dla mnie kiepski pomysł :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mirra
Mieszkaniec Zachodniej Puszczy
Mieszkaniec Zachodniej Puszczy


Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4

PostWysłany: Śro 16:14, 19 Lip 2006    Temat postu:

Myślałam właśnie o czymś w stylu wyprawy po Narnii (oczywiście czekam także na wasze pomysły), teraz tylko pytam o wasze zdanie. Jeżeli znajdą się chętni to coś z tego będzie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ellenai
Moderator
Moderator


Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2986
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4

PostWysłany: Wto 12:17, 06 Mar 2007    Temat postu:

Ja jestem za. Moglibyśmy szukać jakichś pamiątek po np. czterech królach, albo rozwiązywac jakieś tajemnice dotyczące Narnii. Każdy z nas zna dobrze Narnię, myślę więc, że mogłaby to być świetna zabawa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amos
Administrator
Administrator


Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 1228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Z kraju dalekiego od Narnii

PostWysłany: Pon 11:52, 10 Mar 2008    Temat postu:

Na razie mam zbyt mało danych, by się wypowiedzieć.
Generalnie jednak jestem za.... Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Traquair
Moderator
Moderator


Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: ze Smoczej Stolicy

PostWysłany: Pon 17:34, 10 Mar 2008    Temat postu:

Jeśli to będzie w stylu naszych wieczornopiątkowych czatów z zamierzchłej przeszłości, to ja jestem za Very Happy Z innymi RPG do czynienia nie miałam, więc nie wiem do końca, jak to wygląda. Ale może być fajnie Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atra
Władca Archenlandii
Władca Archenlandii


Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 3948
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Szafa pełna wampyrów

PostWysłany: Pon 17:47, 10 Mar 2008    Temat postu:

Ach, to było piękne czasy... ^^

Coś w ten deseń tylko nasze powodzenie będzie zależało od GMa (dlatego trzeba mu będzie postawić piwo od czasu do czasu xP )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ellenai
Moderator
Moderator


Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2986
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4

PostWysłany: Pon 18:30, 10 Mar 2008    Temat postu:

Przestańmy gadać, tylko ruszajmy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atra
Władca Archenlandii
Władca Archenlandii


Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 3948
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Szafa pełna wampyrów

PostWysłany: Pon 18:45, 10 Mar 2008    Temat postu:

Ruszymy niedługo - jak gra będzie dopracowana, a GM odzyska komputer.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amos
Administrator
Administrator


Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 1228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Z kraju dalekiego od Narnii

PostWysłany: Pon 20:57, 10 Mar 2008    Temat postu:

Atra napisał:
Ruszymy niedługo - jak gra będzie dopracowana, a GM odzyska komputer.

A co? Zarekwirowali mu go panowie policjanci?? Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atra
Władca Archenlandii
Władca Archenlandii


Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 3948
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Szafa pełna wampyrów

PostWysłany: Wto 8:32, 11 Mar 2008    Temat postu:

^^
Niestety nie. Razz Przynajmniej nic o tym nie wiem...
...
Zepsuł xD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kitty
Mieszkaniec Zachodniej Puszczy
Mieszkaniec Zachodniej Puszczy


Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 18:41, 11 Mar 2008    Temat postu:

Niebardzo wyobrażam sobie narazie narnijskie RPG, ale... zobaczy się w praniu Smile Nie mam nic przeciwko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nosferatu
Mieszkaniec Zachodniej Puszczy
Mieszkaniec Zachodniej Puszczy


Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Podziemia

PostWysłany: Śro 15:43, 12 Mar 2008    Temat postu:

miłość mego życia zawirusowana w serwisie siedzi^^

a ja naprawiłem za 10 zł (cena płyty głównej + procek) kompa którego naprawe wq serwisie na 3000zł wycenili^^
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atra
Władca Archenlandii
Władca Archenlandii


Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 3948
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Szafa pełna wampyrów

PostWysłany: Pon 17:50, 30 Cze 2008    Temat postu:

Narnia PBF 1.0 zdechła i niniejszym zostaje pogrzebana.
Wersję 2.0 biorę ze własne ręce. Trzymać kciuki. ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Harpoon
Władca Archenlandii
Władca Archenlandii


Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 3395
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Gar-deroba, Staraszafa

PostWysłany: Pon 23:24, 30 Cze 2008    Temat postu: Parę uwag

Że tak powiem, na podstawie pierwszej wersji.
1. Fajnie, że coś się dzieje Smile
2. Historia - najlepiej, żeby główny wątek od początku do końca powstał w głowie twórcy przed rozpoczęciem gry. Oczywiście pewne detale mogą się zmienić, ale chodzi o to, żeby gra podążała w jednym kierunku.
Od razu mały apel do GMa - historia ta powinna być "Narnijska", a więc w trochę bardziej narnijskim klimacie, niż poprzednia. Najlepiej od razu określić (albo uzgodnić z graczami) okres, w którym akcja będzie się rozgrywać, tak, żeby pasowała wszystkim chętnym, no i żeby można było stworzyć pasującą do realiów listę postaci do wyboru.
No i na koniec, kiedy już cała fabuła zostanie wymyślona dobrze by było napisać krótki do niej wstęp, czy tzw. tło wydarzeń. Tak, żeby gracze wiedzieli, co ich może czekać i lepiej wczuli się w klimat.
3. Jedna z głównych zasad większości "erpegów" pominięta w pierwszej edycji - Mistrz Gry nie może brać udziału w rozgrywce.
4. Gra zdecydowanie nabierze tempa, jeśli GM będzie tworzył sytuacje zmuszające graczy do działania, nie tylko je zachęcające.
5. Graczom nie wolno tworzyć otoczenia, w którym występują. Jeśli np. GM w swoim opisie nie napisał, że pod drzewem stoi krzak, to znaczy, że go tam nie ma. Tu też większe wyzwanie dla GMa - powinien tworzyć takie opisy otoczenia, które nie pozwalałyby innym na dodawanie własnych elementów (czyli krótko mówiąc, bardzo szczegółowe).
6. Gracze nie powinni pisać swoich myśli Wyjątkiem może być sytuacja, kiedy w grze znajduje się osoba potrafiąca w niej czytać, ale żeby nie gmatwać sytuacji zrezygnowałbym z czegoś takiego. Powód? W końcu w normalnej sytuacji nie można poznać myśli otaczających Cię osób, z wyjątkiem sytuacji, kiedy sami je wyrażą.
7. Zanim GM posunie akcję do przodu każdy z bohaterów powinien coś zrobić a nie tylko opisywać swoje zdanie na temat obecnej sytuacji. To posunie akcję do przodu znacznie sprawniej.
8. Zasady gry powinny być maksymalnie uproszczone. Innymi słowy - dużo mniej tabelek, obliczeń statystyk, właściwości i innego tego typu stuffu. Zaryzykowałbym nawet zrezygnowanie z opcji levelowania i jakiegoś wielkiego zbierania ekwipunku. Już lepiej byłoby na początku, przy wyborze rasy postaci (oczywiście w przypadku tych, których ekwipunek dotyczy, ale o tym później) dać mu do dyspozycji określoną liczbę punktów (mogą być różne w zależności do rasy) i ekwipunek do wyboru (i to taki, z którym można by spokojnie zakończyć grę). Podobnie uczyniłbym z czarami i umiejętnościami. Z resztą w miarę pisania już układa mi się w głowie obraz działania takiego systemu, więc w razie potrzeby i oczywiście akceptacji takiego pomysłu mógłbym pomóc go realizować.
9.Najlepiej by było, gdyby, zważając na to, że są wakacje, zamiast czekać na poszczególnych graczy, aż uczynią swoje "ruchy" ustalić jakiś konkretny czas sesji, taki, żeby wszystkim pasowało. Myślę, że o wiele lepiej by się grało widząc reakcję na swoje czyny od razu. Natomiast w razie jednorazowej nieobecności jednego z graczy w danym terminie mógłby on przekazać swojego bohatera któremuś z pozostałych graczy, lub w przypadku braku takiego uzgodnienia GMowi. Powinno się to też odbywać jawnie, najlepiej w osobnym temacie wcześniej do tego stworzonym. No i dobrze by było, żeby termin ten został wybrany jak najszybciej, żeby nic potem nagle nie wypadło. A tak to zawsze można zarezerwować sobie te parę godzin.
10. Zapomniałem wczoraj o jeszcze jednej rzeczy, a mianowicie liczbie dostępnych ras. Akcja ma się bowiem rozgrywać w Narnii, która przecież w większości zamieszkana jest przez mówiące, inteligentne zwierzęta. Dobrze by było więc umożliwić graczom wcielenie się w ich "ulubionego zwierzaka", oczywiście pod warunkiem, że znajduje się on na liście.

Wszystkie te zmiany powinny nieco usprawnić grę i przystosować je do tego forum i jego użytkowników. Z tego bowiem, co mi się wydaje, wiele osób tutaj wolałoby, zamiast rozegrać klasycznego, ze tak się wyrażę "rasowego erpega" w realiach Narnii, po prostu pobawić się we wspólne tworzenie nowej narnijskiej przygody. Inaczej znowu może skończyć się to porażką, a przecież tego byśmy nie chcieli, zwłaszcza, że pomysł jest szczytny.
To tyle ode mnie, teraz tylko czekam na rozsądne opinie chętnych graczy, no i oczywiście organizatorów tego "erpega".


Ostatnio zmieniony przez Harpoon dnia Wto 8:45, 01 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Narnia.pl Strona Główna -> Bobrowa Tama Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island